Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Korotettu Puma ja etukardaanin värinät - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Korotettu Puma ja etukardaanin värinät (/showthread.php?tid=4192)

Korotettu Puma ja etukardaanin värinät - Artturi - 28-04-2014

Miten paljon voi 2" korotetun PätkäPuman etukardaanin värinöitä sietää ilman pelkoa ristikko- tai jakolaatikkovauriosta?
Värinää on moottorijarrutuksessa ja kärryä vetäessä(nokka kevenee)
Korotus onnistui muuten hyvin, ohjaus ja jousitus pelaa nätisti. Etukardaanin kulmat on kaikkea muuta kuin optimaaliset. Jostain luin, että DII etukardaani vois tuoda helpotusta tähän ongelmaan. Onko näin??
Pitäneeköhän vaihtaa (muutoskatsastuksen jälkeen) vähän matalammat etujouset???
Alustasarja on TF Light Load Defe/RR + 3 degree caster arms.

- DefeHKI - 28-04-2014

Mikä sulla on mitta pyörän navan keskeltä kaareen edessä? Mulla Td5 PätkäDefessä ei ole ollut mitään värinöitä 2" TF Mediumien kanssa, mutta on siinä toki vähän oainoakin (vinssi, panssarit, ...)

- Artturi - 28-04-2014

523/525mm. Pumassa on voimalinja edestä korkeammalla, kuin takaa. Lähtötilanne on huonompi, kuin edeltäjissä, kun jakis ei ole vaaterissa.

- Allu - 28-04-2014

En tiedä, saako värinöitä pienillä operaatioilla pois, mulla oli korotuksen jälkeen tuplanivelkardaani joka hieman paransi asetelmaa mutta siitä kului liuku väljäksi joten orkkiksella taas mennään.

- Artturi - 28-04-2014

Kaipa tuolla sitten yhden Venäjänreissun sitten ajelee... Jospa nuo lightweight jouset vaikka antais vähän periksi Smile
Täytyypä kehitellä tuohon painoa lisää :twisted:

- -NewJuhani- - 28-04-2014

Saattaa ne olla pari senttiä matalammat kuuden päivän päästä Tongue

- castillo - 28-04-2014

Mikä sulla Artturi oli lähtökorkeus, eli vanha asema. Nousiko se 2" vaiko vähemmän. Mulla on varsinkin takapää väsyny aika nopeaa TF mediumeilla ja nyt takapää on samoissa etupään kanssa eli n. 520 mm navasta kaareen, ja takapää nousi muutenkin vähemmän heti alkujaan. Toki on saanu kuormaakin kantaa.

- Artturi - 28-04-2014

Auto nousi aika tasan 40mm edestä ja takaa. Auto vaikuttaa kaikinpuolin mukavalta ajaa ja antaa pehmeämmän kyydin, kuin ennen. Ohjaus tuntuu ihmeen luontevalta tuommoiseen kohloon autoon.
Pyörinä 255 85 16 Toyot, vanteissa vähän enempi e-teetä, kuin alkuperäsissä.
Kävin koeajolla lastatulla autolla. Laitoin maastotunkin katolle melko eteen. Meno oli parempaa, kuin tyhjänä.

- Artturi - 04-05-2014

Venäjän reissu takana. Jyminä on hiljalleen voimistunut. Nyt melko häiritsevää 50-90kmh nopeuksilla. Kokeillaanpa lääkkeeksi Pumaan tarkoitettua tuplanivelkardaania.

- Artturi - 18-05-2014

Nyt on kokemusta tuplanivelkardaanista. Perstuntumalla arvioiden värinän amplitudi väheni viidesosaan ja frekvenssi tuplaantui. Vaimo ei enää huomaa värinää, minä kyllä pystyn sen aistimaan.Ajomukavuus koheni huomattavasti. Kyllä voin suositellä tätä modifikaatiota.
Ei olisi silti pahitteeksi saada etupäätä joku milli alemmaksi, vaikka lisäämällä etuakselille painoa lisävarustelulla.
Orkkis kardaani oli vielä aivan välyksetön kaikilta osin ja jää hyväksi varaosaksi.

- -NewJuhani- - 18-05-2014

Artturi Wrote:Nyt on kokemusta tuplanivelkardaanista. Perstuntumalla arvioiden värinän amplitudi väheni viidesosaan ja frekvenssi tuplaantui. Vaimo ei enää huomaa värinää, minä kyllä pystyn sen aistimaan.Ajomukavuus koheni huomattavasti. Kyllä voin suositellä tätä modifikaatiota.
Ei olisi silti pahitteeksi saada etupäätä joku milli alemmaksi, vaikka lisäämällä etuakselille painoa lisävarustelulla.
Orkkis kardaani oli vielä aivan välyksetön kaikilta osin ja jää hyväksi varaosaksi.

Kaikki suojat raudasta ja tunkki poikittain A-barin päälle :roll: 8)

ps. Ai niin sulhan oli se a-bar muovinen :roll: Tongue 8) Confusedhock: