Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruostesuojaus
Tervehdys!
Milläs olette käsitelleet sumuisten saarten ajoneuvoja ruostepeikon varalle. Ranget nyt joka tapauksessa kukkivat pistehitsaussaumoista tosi hankalasti eikä maastureiden ruostesuojaus nyt muutenkaan ole koskaan ollut henkilöautojen tasolla.

Itse olen käyttänyt kaikkea öljystä tervaan ja vaseliiniin + alusta- ja kotelomömmöjä mutta se hyvä aine on yhä löytymättä.

Olen ainakin pulteissa ym. liitoksissa originaalin tervan kannattaja, se on ehkä parasta pitämään ruuvit tuoreina.

Ruosteen päälle en massoja ja muita suojamömmöjä laittaisi oikein mistään hinnasta. Olenkin sitten ruiskutellut tappivaseliinia sinne ja tänne koska se on aika sitkeää, mutta lähtee liian helposti pois alttiista paikasta ja sen ruiskutus bensalla ohennettuna on aina extremehommaa.

Hiljakkoin ostin hyvää ainetta, josta ei tosin ole kuin pellinpalalle tehtyjä kokeiluja ja meinaan ruiskuttaa alustan ym. sillä koska on öljy/vahamainen ja tarttuu kuin se p Junttilan tuvan seinään
Kyseessä on Tectylin varastointirasva. On ruiskutusvalmista mutta muuttuu vahamaiseksi "venäläisten varastorasvaksi" päivässä.
http://www.tectyl.fi/pitkaaikainen_suojaus.html

Ihan halpaa se ei ole, mutta sen alla ei ruoste muhi niin kuin massojen. Ainakin niin toivon.

TT
LR Discovery TDI 300

LR 110 Defender STW TDI 300

RR 3.5 TDiC

MB E300TD
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)