![]() |
|
Disco 3 automaatin öljynvaihto - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Disco 3 automaatin öljynvaihto (/showthread.php?tid=3659) |
Disco 3 automaatin öljynvaihto - vanhamestari - 06-09-2013 Morjens! Eli laite on D3 TDV6 -05 automaatti...onko kukaan vaihtanut itse öljyjä, hommahan ei olisi mikään kummoinen tehdä periaatteessa kun on netti ohjeita pullollaan...ja kun liikkeestä kysyy ni €500 öljypohjan vaihdolla,tai huuhtelulla tai ... Mittarissa on 220t ja mielipiteitä kaipaisin... - Ronnberg - 10-09-2013 Ei ole koskaan itse tullut tehtyä. Kerran on kyllä vaihdettu mutta taisi olla Inchcapillä. En muista hintaa mutta tuo 500 kuulostaa aika kovalta. - vanhamestari - 11-09-2013 Joo siellä on filtteri integroituna öljypohjaan ja pitäisi vaihtaa koko pohja...jos siis haluaa täydellisesn vaihdon,joka siis maksaa!!!Huuhtelu olis toisaalta semmoinen puoliksi tehty...itse tehden säästäisi, kun on noi öljytkin olis tallissa jemmassa! Jos valuttaa pohjasta tulpasta, ni ei tuu ku puolet öljyistä pois kun loput jää sinne momentinmuuntimeen... Toisaalta tilasin Alfamerilta Haynesin korjausoppaan jossa toimenpide oli yksinkertaisesti tulppa pois ja öljyjen vaihto...täts it! Nyt pähkäilen et mikä on järkevin ratkaisu... :? - LanDisko - 30-09-2013 Vaihdatin omaani D3:n automaattilaatikon öljyt täsmälleen samoilla kilometreillä. Tilasin vaihdelaatikon pohjan Pajalta, mutta koska asun aivan toisella puolella Suomea, jouduin turvautumaan paikallisen valtuutetun huollon palveluihin. Jälkiviisaana voisin sanoa, etten tuota toimenpidettä olisi teettänyt, mikäli olisin tiennyt etukäteen, jonka sitten jälkikäteen tiesin. Aika lailla teetti työtä, moottorin kannakkeen pultin löysääminen, jakolaatikon kiinnityspulttien irroittaminen, jotta laatikon pohja mahtuu pois ja uusi tilalle. Kierrättämällä vaihto ei täällä onnistu, koska ei ole värkkejä siihen, jolloin ainakin turbiini jää täyteen entistä öljyä? Tuon kyseisen mallin laatikon öljy oli mielestäni sangen hinnakasta ( n. 65e/ litra) tuolla valtuutetulla huoltoliikkeellä, joten kierrättämällä vaihto olisi vienyt ainakin minut vararikkoon. Tuolloin uutta öljyä meni noin 6 litraa ja töiden osuus n. 1,5 tuntia a`95e/ tunti. Eli kauhealta tunnu tuo 500e arvio tuosta työstä! Sitä en osaa varmaksi sanoa, kuinka paljon turhaa/ ylimääräistä työtä tuolloin tehtiin? Kuten sanottua on helppo olla jälkiviisas. Laatikosta laskettu öljy oli kuin eilen vaihdettua, punaista, kirkasta, eikä haissut palaneelle lainkaan. Nyt tosin tiedän, että laatikon öljyt on vaihdettu ja sitä en tiedä, mitä mahdollisesti " entisessä" öljyssä on saattanut jo olla aikansa elänyttä. Senkin tiedän, että eräs erittäin asiantunteva merkin valtuutettu huolto Turun kupeessa, vaihtaa kyseiseen malliin automaatin öljyt huolto-ohjelmassaan noissa kilometreissä ja varmasti varmemmin ottein. Itse olen jo tehnyt sen, jota pitkään jo uhosin, että ajan ennemmin toiselle puolelle suomea jonkin tilaisuuden sopivasti sattuessa ja huollatan autoni tuolla. Jää jotenkin varmempi olo, kaikesta! Uskoisin, että hinnoittelukin on kilpailukykyinen verrattuna esim. aiemmin käyttämääni valtuutettuun huoltoon. - vanhamestari - 20-04-2014 Mitä mieltä jos itse huuhtelee,öljy olisi GULF multi vehicle atf? Väri ei ole punaista vaan kellertävää,samat speksit ko originaalilla kuitenkin...!Olisi 6 litraa valmiina tossa ja sormet syyhyää hommia?sillähän ei vielä huuhdella hirveästi,mutta jos hakee lisää kaupasta ja ottaa ja vaihtaa.ajattelin siis täyttöaukosta imasta pois ja uutta ja uudestaan että on kokonaan vaihtunut...mielipiteitä? |