Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
kuinka selvitä ikäkriisistä? - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Yleistä keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=17)
+--- Thread: kuinka selvitä ikäkriisistä? (/showthread.php?tid=2555)

Re: kuinka selvitä ikäkriisistä? - rami-mli - 03-03-2012

andlover Wrote:9 pvä tulee 30v oltua tässä pallon päällä, kuinka selvitä jos kriisi iskee tai mitä pitäs tehdä ennen h-hetkeä?

-kattelin autotallissa haikeena subeja ja vahvareita, iha outo olo iski... gti lehti tökkiny jo pitkää, nykyisin luen jotai rakvaattorilehtiä ja konelehtiä.

-mökki kuulostaa paremmalta kuin baari

-mummonmökki kuulostaa hyvältä ja iso-iso autotalli (100neliötä ei riitä)

-onko jo kaikki kiva koettu?

...taitaa riisi iskee Sad

on koettu, kaik o nähty. nooh ens kerralla sitten :lol: mulla o samat aatteet ollu välillä et huoleton nuoruun alkaa oleen takana

- AVRO - 03-03-2012

Ääh, mulla on lasissa aloittajaan +10v eikä tässä mitään kriisiä ole. Tosin esim. mökki on kuulostanut paremmalta kuin baari jo teininä. Smile

Kriisit taitaa olla ympäristön luomia paineita? Menee ja touhuaa omia juttujaan niin ei paljoa kriisitytä.

- Ahosensetä - 04-03-2012

AVRO Wrote:Ääh, mulla on lasissa aloittajaan +10v eikä tässä mitään kriisiä ole.
Mulla jo +20 v ja silti sama homma. Tosin joskus tulee jo vitsailtua, että kuuluukos näin vanhana enää tehdä tämmöisiä juttuja Smile

- Ellunkana - 04-03-2012

Kuuluu tehdä. Itellä 64 vuotta kellossa ja nää hommat tuntuu aina vaan paremmilta. Varsinkin kun vapaa-aikaa on 24 tuntia vuorokaudessa. Tosin enää ei kiinnosta heläytellä herätyskelloja, moottoreita tai vaihteistoja atomeiksi niin paljon kuin ennen.

- hanes - 04-03-2012

Ootteko muuten aikuisia jo?

Mulla yli 45 mittarissa ja useasti tuntuu ettei ihan vielä. 8)

- kokkolanpoika - 04-03-2012

Alottajaan about -5viikkoa.

GTI lehti myös tökkii, Konelehdet myös. V8 magazine ja spinneri menevät satunnaisesti ja LRO lehti ja 4wheel drive? menevät sitäkin useammin.

Subbarit löytyy SDConfusedtä ja D2sesta myös jonkunlainen laatikko edellisen omistajan toimesta.

Mökki elämä kuullostaa aina ankeelta. (joutuisi rasvata köyttä)

Baari elämä ei ole koskaan kuullostanut miltään (4x elämäni aikana käynnyt ja aina 100% selvinpäin)

Talli elämä kuullostaa paremmalle kuin 2 ylempää (se 100neliötä ei piisais jos rehellisiä ollaan.)

Kaikkia ei ole koettu.

Ja miten se riisi sitten iskee?

Vaimot ja lapset vaihtoon siinä sivussa missä uusi autokin?

ko/kö?

Ja myönnän: EI OLLA AIKUISIA, TUSKIN IKÄÄN. :lol:

- JariJ - 04-03-2012

Näin selviät kriisitä ja ehkä sitä et sitten huomaakaan;

1. Teet sitä mistä tykkäät
2. Ole vapaasti oma itsesi
3. Et välitä kavereiden / naapureiden ihmettelevistä puheista tai katseista kun tuot tontille kuudennen Lantikkaprojektin.
4. "Unohda" syntymävuotesi

- "Mielenrauhaa", Ruben Stilleriä mukaillen.

- Guest - 04-03-2012

Minä täytin 34 vuoden alussa eikä vielä ole havaittavissa aikuistumisen merkkejä, täytyypi käpistellä lääkärissä jos niitä alkaa ilmetä! Kuin mun rakas isoisän äiti täytti 95 hän totesi että sisäiseltä iältään hän on 25 vuotias, kaikki on siis suhteellista!

Ikäkriisi on parhaimmillaan merkki siitä että tekee kaiken prikulleen oikein, mikäli siis stressaa siitä ettei olekaan aikuistunut. Huonoimmillaan se on aivoeron esiaste, monesta eri syistä.

Kolmessa avosuhteessa elänneenä ja yhdet häät perunneena voin vaan todeta että kaikkien miehien tulisi löytää sellaista puolisoa joka todellakin ymmärtää ettei miehet IKINÄ muutu, pojat on poikia jne... Ja jos muutumme teemme sen ainoastaan kettuilaksemme, eikä todellakaan siihen suuntaan tai silloin kuin se toiselle passaa.... :wink:

Vauhti ja tekemiset pitää nuorena! Moni kauhistui kun oma vauhti ei rauhoittunut millään tavalla vaikka saimme lapsen toukokuussa. Sori kaikki kukkakeppitädit, mut mun on pakko päästä tekemään asioita, muuten tulen hulluksi! Vaimokekin tietää että osaan olla tasan tarkkaan 5h paikallani, sit on pakko päästä auton alle, metsään tai kahville jonnekin.

Andy, 16v

- ryobi - 04-03-2012

Mielestäni kaikkea voi ja kaikkea pitää harrastaa joista pitää. Itsellä ikää keskustelun aloittaneeseen +1vuosi. Ei subeja tarvitse enää rakentaa periaatteelle että kenellä on isoin ja suurimmat DB:t, vaan voi ruveta hifistelemään enemmän, viiniä ja juustoa... :lol:

Ja kun itse töissä juttelee itseään +20v vanhemman henkilön kanssa täysin samaan harrastukseen liittyvistä asioista, eli maastureista ja kuinka hän juuri on korottamassa omaa peliään ja kuinka juuri bongasimme hänelle netistä hienot isot ja läskit mutikaiset jne jne.... Ikä taitaa olla vain numeroita.

- Velar - 04-03-2012

Nainen on sen ikäinen miltä näyttää ja mies on sen ikäinen, kun kokee olevansa Big Grin Tuommoset ikäkriisit on muijien hommia Smile

- lacrits68 - 04-03-2012

JariJ Wrote:Näin selviät kriisitä ja ehkä sitä et sitten huomaakaan;

1. Teet sitä mistä tykkäät
2. Ole vapaasti oma itsesi
3. Et välitä kavereiden / naapureiden ihmettelevistä puheista tai katseista kun tuot tontille kuudennen Lantikkaprojektin.
4. "Unohda" syntymävuotesi

- "Mielenrauhaa", Ruben Stilleriä mukaillen.

Amen! :lol: piste tälle! Varsinkin tuo kohta 3! Wink

//Janne

- ALF - 04-03-2012

Ens vuonna täytän 40v. ja meno senkun yltyy. Kolmen tenavan kanssa (vanhin ekalla) elämä on toisinaan aika haastavaa ja välillä on päästävä harrastelemaan ja puuhastelemaan omiaan, muuten alkaa ahistaa. Emäntäki on onnex sen ymmärtäny. Mukavat harrastukset, mielekäs duuni ja perhe-elämä noin niinku suurinpiirtein reilassa ni ei riisi iske, ehkä :lol: Mun henk.koht. riisi vois olla se kun mä innostun kaks pyöräsistä. Ne ei ole ikinä oikein iskeny.

Re: kuinka selvitä ikäkriisistä? - era - 04-03-2012

Tämän voisi ehkä kuitata seuraavalla tositapahtumalla:
Sain puhelun joltain haastattelijalta, joka muutaman lauseen jälkeen halusi varmistaa olenkohan jo täyttänyt 18 vuotta, johon älysin vastata, että en ihan vielä, jolloin haastattelu loppui siihen. Mittarissa oli silloin 57 Smile

Re: kuinka selvitä ikäkriisistä? - era - 04-03-2012

Tämän voisi ehkä kuitata seuraavalla tositapahtumalla:
Sain puhelun joltain haastattelijalta, joka muutaman lauseen jälkeen halusi varmistaa olenkohan jo täyttänyt 18 vuotta, kioska vaikutin niin nuorelta. Älysin heti vastata, että en ihan vielä, jolloin haastattelu loppui siihen. Mittarissa oli silloin 57 Smile

- ryobi - 04-03-2012

Itse on tullut noita voimailulajeja harrastettua jo 16 vuotta, mutta 3 vuotta sitten sairauden takia puukko heilahti ja vei paksusuolen ja peräsuolen ja osan ohutsuoltakin uuteen tehtävään ja olin ihan varma että taisi olla meikäläisen voimailut siinä. Mutta nyt 1v 9kk "comebacista salille" olen saanut kaikki vanhat enkat kiinni, ja mennyt jopa ohi niistä, ikää nyt siis 31 vuotta. Ikä ei ollut siis mikään este, ikä toi itseasiassa huomattavasti järkevämmät treenimetodit jotka näyttää potkivan paljon paremmin kuin repiminen hulluina junnuvuosina. Tässä siis vain yksi näkemys "ikääntymisestä" :wink:

- Allu - 04-03-2012

Mulla ei oo viä tullu tommottia riisejä mutta määhän oonkin vasta 25+ 8)

- markku - 04-03-2012

Mä kääntäisin asian näin: Ajelin eräänä päivänä töistä kotiin ja radiosta tuli keskustelu nuoruudesta ja siinä viitattiin 17 vuoden ikään jonain hienona asiana, juuri silloin aivoihini tuli täydellisen hyvä tunne siitä etten enää ole nuori. Kotimatka sujui sitten jotenkin harvinaisen tyytyväisissä tunnelmissa. Tuli vain niin hyvä tunne siitä ettei tarvitse enää olla nuori.

- rami-mli - 04-03-2012

joopa, ei toi ikä tosiaan ole mullekaan toi ongelmakohta vaan nykyinen asuntomuoto:rivitalo. lapsuuteni asuin omakotitalossa maalaiskunnassa kaupungin laidalla ja tottunu puuhaamaan pihalla ja tallissa kaikenlaista. nyt tuntuu että ei saa mitään aikaiseksi kun on tenava jonka kanssa on omat aktiviteetit ja poitsun nukkumaanmenon jälkeen olisi useampi tunti aikaa puuhata tallissa. tämä asia tulee kyllä korjaantumaan lähivuosina. talli tulee olemaan hieno koska aion "asua" siellä :lol: . mikkelissä ei noita harrastetallipaikkojakaan ole liiemmin. tunnen todellakin olevani hieman erilainen kun muut. yleensä harrastukset ja valinnat ovat erilaisia kun monilla muilla ja koen sen vahvuutena. kumpa terveys vaan kestäisi. ittelläni jonkin asteisia selkä ongelmia mutta niistä kyllä selvitään ilman isompia operaatioita.

- aj@ - 04-03-2012

Kaikki on tullut ryssittyä jo moneen kertaan ja uutta aloitettu. Kenkää on tullut vierailta ja omaa firmaa perustettu. Viinaa juotu tankkiautollinen ja lopetettu ja asuntoakin vaihdettu lähes 20 kertaa. Autoja on ollut joku 50 erilaista ja nyt vajaa kymmenen erilaista moottoripyörää. Vielä en tiedä, mitä pitäisi tehdä isona. Toisaalta ikääkin on vasta 61.

- Guest - 05-03-2012

Se oli... Lefa!

Indiana Jones

- karitt - 05-03-2012

Silloin tällöin kuulen, että sopisi jo aikuistua tai voisit jo harrastaa muutakin tai rauhoitu jne... Jos kuunteleisin, niille sijoille jäisin, pitää uutterasti olla harrastuksissaan, olla utelias, etsiä uusia "keksintöjä" ja silloin ei jää kiikkustuoliin! Tulkaa nuoremmat perässä 8)

nimim. "ikää jo alun kahdeksannellakymmenellä"

ikä - Peckos - 06-03-2012

Ikä, ikä! Mikä ikä?

Miksi pitää ajatella minkä ikäinen olet?
Nauti jokaisesta hetkestä ja elää elämää tänään ja nyt. Mitä väliä iällä!

[Image: 564px-Age_warning_symbol.svg.png]
Kuva Wikipediasta

- T.Hilter - 06-03-2012

Kukaan ei ole vanha jos Lemmykään ei ole vielä vanha. Big Grin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lemmy_Kilmister
Kohta 70 ja volyymi ei ole vieläkään laskenut...

- jtt - 08-03-2012

Hyvästä esimerkistä kaikille käy Erik Berger: http://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_Berger.

Ajaa edelleen kilpaa Ruotsin nopeimmassa Historic-koppiautoluokassa, ja kyyti riittää hakkaamaan monia nuorempia mennen tullen. Mukava juttu on sekin että tuolla menolla itselläkin on vielä ainakin nelisenkymmentä ajovuotta jäljellä...