Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Defender kokemuksia. - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Defender kokemuksia. (/showthread.php?tid=1751)

Defender kokemuksia. - jansku - 10-02-2011

Kauan jo haaveillut 110 defenderistä mutta moni asia askarruttaa.
Eli onko 2000 luvun alkupuolen 110 defestä perheen käyttöautoksi, kokemuskia ja mielipiteitä?

t:janne

- Vane - 10-02-2011

Allekirjoituksesta päätellen Defender ei ihan uusi tuttavuus olisi.
Vanhempaa Land Roveria ei ole ollut, mutta en usko että se on siitä paljoa muuttunut.
Minulla oli pitkään Defender 90 käyttöautona ja ajoin sillä kaikki ajot sekä ulkomaan matkoja.
Hieman tehottomien jarrujen vuoksi hankala Helsingin aamuruuhkissa jossa koko ajan ängetään eteen.
Jos henkilöautona, on verot aika kovat ja ei se polttoainaetalous ole kovin kummonen.
Mutta itse pidin kovasti ja ajaisin vieläkin päivittäin, mutta kun innostuin ja vaihdoin välitykset, on normi renkailla ajossa kierrokset turhan korkeat.

Varustin omani talvea varten, Webasto, lämmitetty tuulilasi ja peilit ja vielä penkinlämmittimet.
Takana oli Pajeron takatilan lämppäri lisäksi, kyllä tarkeni, mitä nyt sivuikkunat jäätyi.

Hieman vaatii asennetta.

- huithapeli - 14-02-2011

Olen ajellut Defenderillä kohta 10 vuotta ja kilometrejä on takana 140 000+, mulla tosin on HCPU malli. Auto on työautona ja perheen ihmisten kuljetusautona meillä on tavallinen henkkari. Työajojen lisäksi autolla on tietysti ajettu ihan omiakin ajoja, kuljeteltu tenavia kouluun ja harrastuksiin jne.

Defen soveltuvuus perheen käyttöautoksi on mielestäni kiinni siitä miten paljon autoa yleensä tarvitaan ja millaisia ajomääriä yleensä autolla ajetaan. Jos ajat pidempiä matkoja säännöllisesti alkaa meluisuus, maastoajoon suunniteltu alusta ja suorituskyky, sekä polttoainetalous jossain vaiheessa ottamaan aivoon. Talviajo taas edellyttää varustelua, kuten yllä olevassa viestissäkin mainittiin. Oman mielenkiintoisen lisänsä autoiluun tuo auton kömpelyys, kun liikut esim. parkkipaikoilla.

Defe ei ole automalli, vaan tauti...

- petter2 - 14-02-2011

Iltaa,

Ollaan ajeltu 2+2 perheessä nyt 110:llä (MY02) 6 vuotta ja 110tkm. Jos lapsilta kysytään kummalla mennään farkulla vai Defellä, niin yksimielinen vastaus on DefeWink Tykkäävät istua siinä ,kun sieltä näkee maisemat joka suuntaan ja kun on 1+1+1 Highback takapenkit joissa on selkänojan kallistuksen säätö, niin saa vaikka hieman takakenoon jos sattuvat nukahtamaan. Toki tämän auton kanssa ei saa olla ihan kädetön, kun vaatii
kuitenkin aika lailla huolenpitoa normikiesiin verrattuna (ja/tai paksun lompakon). Mutta kaikenkaikkiaan kyse on elämäntavasta ja jos voittaisin lotossa niin korkeintaan ostaisin samanlaisen, mutta tuoreemman. Itse voin suositella..

- rejouni - 14-02-2011

Olen ajanut Defenderillä nyt n. 75000 km ja olen tyytyväien autoon. Olen rakennllut sitä mieleisekseni ja en aio helpolla luopua laitteesta. Auto on "sekakäytössä", työmatkoja, kaupppakassiajoa, metsäaskareita, offia jne.

- jansku - 15-02-2011

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.
t:janne