![]() |
|
Freelander 2 & webasto - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Freelander 2 & webasto (/showthread.php?tid=115) |
- murikka - 28-03-2013 Kiitokset lämpöasiaan kantaa ottaneille, vastauksenne vaikuttivat vaakakupin kallistumiseen FL2:n puolelle! Ensivaikutelmat autosta kokonaisuutena ovat olleet odotuksiakin paremmat. Autossa ei kuitenkaan ole asennettuna minkään valtakunnan esilämmitintä. Maahantuojan kanta LIENEE edelleen se, että lohkolämmitintä ei suositella, mutta kellon/kaukoohjauksen Weballe VOINEE asentaa. Oletko JFZ-6 jo edennyt tuon kello-ohjauksen asennuksen kanssa? - markku - 28-03-2013 Toi esilämmitys mahdollisuus tuli vm 2010 (Freelander II)ja uudempiin. - korhotimo - 28-03-2013 Itsellä oli vm.2008:n Freelander 2 ja kyllä siihen merkkiliike asensi lohkolämmittimen ilman mitään vastaansanomisia. Webastoon ei noihin alkupään autoihin ainakaan saanut minkäänlaista ohjausta esilämmitykselle. - jfz-6 - 28-03-2013 onnittelut Murikalle uuden kulkineen johdosta. En ole edennyt kello-projektin kanssa, mutta olemassa olevaan defaan laitettiin haaroitus sisäpistokkeelle. Tällä ratkaisulla mennään ainakin lopputalvi. Edellisessä autossa olleita automaattia ja lämmitettävää tuulilasia kyllä kaipaa, mutta tottuuhan sitä manuaaliinkin taas kun vain ajaa... JR
- murikka - 29-03-2013 Pääsiäispyhän ajanvietteeksi maallista asiaa: Viestiketjua lukiessani olen tehnyt seuraavat johtopäätökset: Lohkarit: Viimeistään vuodesta 2009 alkaen Inchcape on asentanut/puoltanut lohkareiden asentamista FL2:een. Oli havaittavissa paikallisia eroja suhtautumisessa – ja näyttää olevan vieläkin, jos maaliskuussa 2013 Espoon Inchcapen kanta oli: ”ei suositella”. Webastot: Auton (vm. 2008 TD4)) omaan lisälämmittimeen ei voi kytkeä kelloa tai kaukoa. Voinee toki asentaa erillisen Webaston, mutta sekään ei ”keskustele auton kanssa”. Ja tähän väliin erikoinen kanta Espoon Inchcapelta maaliskuussa 2013: ”voi asentaa kellon”. Edellä mainitsemani Inchcapen kannat ovat automyyjän huollosta kysymät ja minulle kertomat. Seuraavaksi pieni gallup, ennen kuin aloitan ”virallisen tiedon” metsästyksen maahantuojan suuntaan: Ainakin Romeolla, korhotimolla ja jfz-6:lla on/on ollut FL2 sa jälkiasennettu lohkolämmitin.Romeo oli havainnut, että hehkut putoaa pois lohkolämmittimellä lämmitettäessä ja käyntiinlähtö vaikeutuu. Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai onko kyse vain siitä, että jos lohkiksella lämmittää, niin pitää lämmittää ns. huolella = kauan. Itsellä oli FL1 sä Webasto ja lohkari.Webastoa esilämmittimenä käytettäessä huomasin toisinaan, että ”sahata” piti välillä aika pitkään eli tuota ”keskusteluongelmaa” auton ja Weban välillä taisi olla silloinkin. Lohkarin käytössä ei ollut mitään ongelmia. Jos lohkari oli ollut päällä hetken, hehkut tulivat mukaan. Jos kauan, eivät tulleet. Aina lähti. Mielelläni laittaisin lohkarin tähän ”uuteen viisivuotiaaseenkin”. - jfz-6 - 29-03-2013 FL1 sä lohkari ei aiheuttanut mitään ongelmia pakkasaamujen käynnistyksessä, mutta 15-30 min webaa = ei käyntiin millään. Nyt FL2 sa maks 2h lohkaria ja käyntiin kuin palmun alta - toki hehkuaika on lyhyempi kuin ilman lämmitystä. Tuossa jonain aamuna tolpan kello oli jumittanut eikä siten kytkenyt sähköjä, joten oli edessä ns pakollinen -25C kylmästartti. Tuona aamuna hehkutusaika napin painalluksen jälkeen oii tosi pitkä... Meinasi jo usko loppua kytkintä pohjassa pitäessä. täällä on ollut vielä melko kylmiä aamuja joten lohkarin osalta kenttäkokemusta on jo kertynyt, eikä toistaiseksi ole ollut käynnistymisongelmia kuin kuskilla. JR, FL2 -07
- RY 614 - 01-04-2013 Aikanaan kun huohotinongelman yhteydessä lämppäriasiaa selviteltiin, niin tuli jotenkin ilmi että valmistaja jostain syystä ei suostunut antamaan Venäjän markkinoiden Webaston ohjausohjelmaa suomen käyttöön, jotta kellokytkintä olisi voinut käyttää. Webaston mahantuojakin oli oikein mukana asian selvitelyssä, mutta ei sitäkään kautta asiaa saatu eteenpäin.Kiitos väylätekniikan. Ilmeisesti nämä jälkiasenteiset kellokytkimelliset Webastot ovat jollain tavalla sekoittaneet auton omaa järjestelmää ja näissä on ollut niitä erilaisia käynnistysongelmia. Itselle laitettiin lohkolämmitin (säteilylämmitin) koneenvaihdon yhteydessä Kaivokselassa 2010 keväällä, eikä enää tällöin puhuttu mistään ongelmista. Mitään ongelmia ei ole ollut käynnistymisen yhteydessä, vaikka joskus lämmittely on jäänyt lyhyeksikin. Säteilylämmitin jättää koneen kuiteinkin aika viileäksi ja ilmeisesti siksi kylmäkäynnistys toimii "normaalisti" - armike - 01-04-2013 Kyllä mulle asensivat 2008 malliin webaston kaukosäädön ja toimii kuten pitääkin. Kaivokselan Inchcapessa.. - korhotimo - 02-04-2013 Ei koskaan ollut mitään ongelmia auton käyntiinlähdössä kun auto oli ollut lohkölämmittimessä. Minulle lohkis laitettiin silloin Tampereen Inchcapella. Silloin kun auton tilasin vuonna 2008, niin lämmitintä ei saanut autoon mutta ensimmäisen huollon yhteydessä se laitettiin. - RY 614 - 03-04-2013 Olin tänään yhteydessä maahantuojan tekniseen asiantuntijaan ja Kaivokselna huoltoon. Nyt on mahdollisuus saada myös vanhoihin FL2 malleihin kauko-ohjaimellinen Webaston ohjaus. Järjestelmän saa, joko ilman sisäpuhallusta taikka sisäpuhalluksella. Juttuun liittyy tiettyjä riskejä, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Kaivoksela olisi asentanut jo n. 20 kpl ohjausjärjestelmiä vanhoihin peleihin. Hinta olisi alle 1500e. Itse suuntaan kun aikaa on päivittämään laitteet. - AnttiK - 05-04-2013 Ongelma on siinä, että jos autossa oleva alkuperäinen Venturi tyypin Webasto hajoaa niin tilalle tulee tehtaalta EVO tyypin lämmitin, jota kaukosäädin ei enää ohjaa. - murikka - 07-04-2013 Päivää. Kiitoksia kommenteista ja RY 614:lle asian selvittämisestä. Maahantuojan tieto valaissee asian Webaston osalta lopulliseseti. Rohkaisevien kokemusten perusteella, tullen itse asennuttamaan autoon perinteisen vastuselementtilohkolämmittimen. Katsotaan sitten kuinka äijän käy, eipähän kuitenkaan oikein korkealta putoa. P.s. On se edelleen hyvän oloinen laite tämä FL2 kyllä! hehkutustulpat - juuppi - 26-01-2014 Hei, olisiko jollain hieman neuvoa antavaa? itsellä 2007 vm freelander 2, JA VIKAA OLLU paljon. Luettelen hieman mitä kaikkee tullu tehtyä tähän asti. 2007 Freelander 2, ajettu 160tkm. Taloon tuli 96tkm kohdalla. 100tkm - Vetopyörästö vaihdettu taakse. Tilasin briteistä tehd kunnostetun 115tkm - Oikea takalaakeri, vaihdettu inchapella 4x, vuoden sisällä. Joka kerta hajonnu sama laakeri. Meinasivat 4 kerralla vaihtaa napaa, ja laskuttaa siitä vielä erikseen. - Huohotin vaihdettu kampanjassa - etu vasen toisiksi uloin parkkitutka rikki, vaihtoivat tämän + kaapelin. maksoi maltaita. - Etu oikea uloin parkkitutka RIKKI, ollu pidemmän aikaa. En ole viitsinyt korjata. Koko systeemi pois käytöstä edestä sekä takaa tästä johtuen. 120tkm - Takalasin pyyhkijän moottori menny, tilasin uuden briteistä ja vaihdoin 140tkm - Käsijarru remontti, palat + vaijerit. Vaijerit oli katkenut taitekohdasta ja ruostunut näin ollen. Samalla levyt ja jarrupalat vaihdettu 120 - 150tkm - Oikea etu, vasen taka keskuslukituksen moottori ei näytä toimivan, jättää ovia auki, nyt taas alkanut yhtäkkiä pelittämään. Pitää tilannetta seurailla. 140tkm / viime kesä AC lauhdutin rikki / reikä. maksoi 400e pelkkä lauhdutin + työtpäälle - Erillaisia ihmeellisiä vikoja, oikealle käännyttäessä oli viime talvena ihme nakutusta vasemmasta eturenkaasta, alkoi heti ku hieman autokin kallisti niin naknaknak. Tämäkin poistui yhtäkkiä - etu iskarit jotenki hidastustöyssyissä ( jopa loivissa ) Hirveä natina / ääni. Tämäkin poistuu jonkinajan kuluttua kunhan iskarit ovat hieman liikkuneet seisomisen jälkeen Tällä hetkellä Hehkutuksessa vikaa vielä kaiken lisäksi. Hehkutus valo vilahtaa kylmillä keleillä, ei käynnistynyt -16 asteessa eikä hehkuja paljoo näkyny. Tietääkseni pitäisi hehkuttaa ennenkuin yrittää käynnistää, mutta tämä lähtee suoraan raakasti käynnistämään jostain syystä. Iso hommat hehkuja rupee vaihtelee, imusarja ja polttoaine suodatin irti, en ite viittisi lähtee tekemään? Onko kellään kokemusta hehkutus järjestelmästä? itse tutkinut britti sivustoilta ja nii paljo tietoo saannu että kun starttia painaa, auto pitäisi hehkuttaa x määrä sek / pakkasta aste ja sitten vasta lähtee käynnistelemään Autossa on jälkiasennettu lohkolämmitin, inchapessa. Ei suostunut webastoa asentaa, olikoha silloin v 2012? Mutta tosiaa, onko neuvoja tähän hehkutushommaan, sillä tuntuu nii vahvasti että vikaa siinä on - Freekku08 - 27-01-2014 Oletan että auto on ollut johdon päässä. Mites hehkutus toimii jos et lämmitä sitä lohkaria? Onkohan se asennettu oikein, eikös se vaadi juuri sen moottorinohjauksen päivityksen? Entä hehkuttaako yhtä vähän aikaa jos vaan laitttaa virrat päälle? Omasta vaihdettiin hehkut, kaksi oli pimeänä, mutta valo toimi normaalisti eli yritti kyllä hehkuttaa riittävästi. - juuppi - 27-01-2014 Freekku08 Wrote:Oletan että auto on ollut johdon päässä. Mites hehkutus toimii jos et lämmitä sitä lohkaria? Terve freekku08! Tein testin ilman lohkoa, Olin juuri alpeilla laskettelemassa ja olin pois suomesta 5pv, juuri kun alkoi nämä -15 pakkaset helsingissä. Tulin kotiin ja ajattelin koittaa käynnistää autoo joka oli ilman lohkoa. Lähti siis heti starttaamaan, nyki nyki ja nyki. Ei lähtenyt, en viittinyt toista kertaa lähtee yrittää ku tajusin että ei se hehkuvalo tullu päälle. Laitoin lohkonkiinni ja 10min tulin takas, yritin uudestaan. Sama homma, ei hehkuja mutta lähti tosi vaivalloisesti käyntii. Olen saannut tietooni briteistä että painaa virrat päälle ns kaksi vaiheinen käynnistys niin se pitäisi hehkuttaa. Olen tehnyt näin ja huomannut että joissain kerroissa tulee hehku päälle hetkeksi ja useimmiten ei tule. Eli tämä siis siinä vaiheessa kun tulee system check, virrat vain päälle. System check jälkeen kytkin pohjaa ja starttia. Hehkut tullut joskus ja joskus ei. Mutta ERITTÄIN vähäksi aikaa, käytännössä vilahtaa sekunniksi kahdeksi. Olen huomannut tätä samaa testiä testaamalla parkkihallissa missä on + asteita. Ei tule hehku valoa mutta pakkasella taas tulee hetkeksi ja useimmiten taas ei. Eli siis todella harvoin. Faktoja Briteistä: En tiedä onko sallittua laittaa linkkiä mutta kokeillaan! http://www.freel2.com/gallery/albums/userpics/11383/glows.pdf Ps. Paljonko maksoi hehkujen vaihto, missä teit? " arviotu aika " ? kun kerran 2 vaihdetaa ni kannattaa vaihtaa ne kaikki neljä sillo samal? - Freekku08 - 27-01-2014 En tiedä mitä hehkujen vaihto maksoi, meni myyjäliikkeen piikkiin. Hetken kävi mielessä kysyä kustannusta, mutta mitäpä se minulle kuuluu mitä firma toiselta laskuttaa. Useita tunteja vaihtoon meni, ei-merkkikorjaamo. Ehkä erikoistunut merkkikorjaamo tekee homman joutuisammin, mene ja tiedä. Luonnollisesti kaikki hehkut vaihdetaan kerralla, eihän ne maksa kuin parikymppiä pala. Vaihdon jälkeen 15 asteen pakkasesta lähtee käyntiin kuin palmun alta, 20 asteessa edelleen kertastartilla mutta käy jo hetken aika karkeasti. Jos on sikakylmä, niin nappistartilla voi hehkuttaa vaikka 3x putkeen ennen starttia. Painaa vaan pelkästään nappia 3s -> kaikki virrat päälle ja antaa hehkuttaa, sitten taas 3s -> virta pois ja sama uudelleen tai kytkin pohjaan ja starttaus. En ole minkään sortin expertti näissä asioissa, mutta haisee jonkun sortin anturivialta jos ei hehkuta kylmässä. Saa siis väärää lämpötilatietoa. - kallu - 28-01-2014 Freekku08 Wrote:En tiedä mitä hehkujen vaihto maksoi, meni myyjäliikkeen piikkiin. Hetken kävi mielessä kysyä kustannusta, mutta mitäpä se minulle kuuluu mitä firma toiselta laskuttaa. Useita tunteja vaihtoon meni, ei-merkkikorjaamo. Ehkä erikoistunut merkkikorjaamo tekee homman joutuisammin, mene ja tiedä.Freekku 1 hehkujen vaihdossa kolmen hehkun vaihto käy helposti,neljäs on pumpun takana,jätin suosiolla sen rauhaan ja vaihdoin nuo kolme,näyttäis toimivan noillakin.Tulpathan ei maksa paljon,hinta muodostuu työtunneista. Webaston kaukosäädin - AnttiK - 29-01-2014 Hei, Webaston kaukosäädin pakettia saatavana Land Rover toimipisteistä. Taistelu tuulimyllyjä vastaan ei ollut turha. - Freekku08 - 29-01-2014 ^Oliko jotain hintatietoa? Jostain muistan lukeneeni 1500€, aika kova mun mielestä... mutta oliko se faktaa. - juuppi - 30-01-2014 Freekku08 Wrote:^Oliko jotain hintatietoa? Jostain muistan lukeneeni 1500€, aika kova mun mielestä... mutta oliko se faktaa.mielestäni ihan naurettavaks menny inchapen touhu omiien kokemuksien perusteella. Esim, haldex öljy 2x 3dl tuubit 130euroa, volvo bilia 1litra 28euroa. Haldex filtteri 1x 110e, volvo bilia SAMA OSAKOODI kuin inchapella niin 19.90e. Nauratti ihan kun sain osakoodin puhelimessa ja kävelin volvoon sillä, xc90 malli käyttää samaa haldexia kuin friikku2 07 alkaen, haldex generation 3, uusimissa vissii 4 - Mikki3011 - 30-01-2014 juuppi Wrote:Asiakashan äänestää jaloillaan.... Ja fiksu maksaa mitä maksaa, mutta kun täällä Suomessa tuon hintapolitiikan latelee toimittaja ja Inchcape nyt on vain se välittäjä, eikä toimittaja, niin ei kannata haukkua heti tokassa postauksessa mikä on kallista. 1500€ lämmittimen kellosarjasta saattaa tuntua kovalta, jonka suomalainen toimittaja on valmistanut ihan meitä varten (ei siis koko maailmalle!), MUTTA ostappas siihen Volvoon kellosarja. +400€ siitä, että testeri kiinni ja softa sisään, eikä mitään "fyysistä" tuotetta tule, vain yksi näyttö valikkoon!!!Freekku08 Wrote:^Oliko jotain hintatietoa? Jostain muistan lukeneeni 1500€, aika kova mun mielestä... mutta oliko se faktaa.mielestäni ihan naurettavaks menny inchapen touhu omiien kokemuksien perusteella. Esim, haldex öljy 2x 3dl tuubit 130euroa, volvo bilia 1litra 28euroa. Haldex filtteri 1x 110e, volvo bilia SAMA OSAKOODI kuin inchapella niin 19.90e. Nauratti ihan kun sain osakoodin puhelimessa ja kävelin volvoon sillä, xc90 malli käyttää samaa haldexia kuin friikku2 07 alkaen, haldex generation 3, uusimissa vissii 4 SE ON RYÖSTÖÄ!!!! - juuppi - 31-01-2014 Mä käsitin et 1500euroo olis hehkutus tulppien vaihto, sisältäen työt eli imusarja ja polttoaine suodatin irti. 1500euroo jos webaston asennus niin ihan eriasia! Lue vähä taaksepäin ennenku tuomitset mistä puhuin !
- Freekku08 - 31-01-2014 Noh, yleensä jos lainausta ei ole, niin foorumiviesti on vastaus/kysymys edelliseen viestiin. Toi "nuoli" ehkä hämäsi, se tavallisesti varmistaa että juuri sitä ylläolevaa tarkoitetaan. Enivei, tarkoitin just sitä Webastoa ja käsitin kommentin niin että se olisi kaukosäätö asennettuna. Sen jälkeen siihen sotkettiin jo kellokin. Eli jos jollain on faktaa aiheesta, niin kuulisin mielellään lisää. Kotimainen? Kai tässä sentään jokunen muukin maa on jossa esilämmitystä kaivataan, onko nää todella näin ainutlaatuisia ratkaisuja? - Mikki3011 - 01-02-2014 Webaston maahantuoja valmistaa autoihin kittejä, joilla saadaan lisälämmitin toimimaan seisontalämmittimenäkin JOS TEHDAS EI OLE SARJAA VALMISTANUT! Näin mm. Jaguar, Land Rover ja "muut" valtamerkit joutuvat tekemään... Eli kyseessä 100% designed in Finland setti (Kaha:n tuote"kehittämössä") edit: pikainen tarkastus TM uusien HENKILÖ autojen rekisteröinnit 2013 - Evoque 141. 88kpl - Freelander 2 183. 26kpl - RR Sport 189. 20kpl - Range Rover 194. 18kpl - Discovery 4 211. 10kpl - LR pakettiautoja 21kpl Tästä kun katsoo, niin kapea on rintamamme... 187kpl vuodessa ja ~220 työpäivää, niin kauppa melkein joka päivä.... Kuitenkin keskusteluaiheena nuo FL2 lisälämmittimet ja kehitellä järjestelmä 26kpl/vuosi myytävälle autolle (olisko Evoque sama??) kyllä laittaisi miettimään itselläni kannattavuutta!!!!! Mutta missä ovat Defenderit? ja armeijan autot, kun niitä Kaivokselan pihallakin ajoittain oli mittavat määrät??? - AnttiK - 02-02-2014 Kaukosäädinsarjan hinta noin 500€ asennettuna, jos en ihan väärin muista. On alkuperäinen tehdas varuste. Kaukosäätimessä Land Rover logo. Fakta hinnasto - juuppi - 03-02-2014 Selvitin hinnat webastolle, nykyään siis mahdollista saada tämä pa käyttöinen lämppäri toimimaan webastona, Kyseessä siis juuri tämä kaukosäädin sarja. Espoo inchape tekee kaukosäädin sarjotuksen jossa vain moottori lämpiää, hintaa en saannut Inchape kaivoksela tekee kaukosäädin + rele jonka avulla myös sisäilma lämpiää hinta 1040e ilman relettä ja releen kanssa 1240euroa, vain kaivokselan miehet osaavat releen kanssa tehdä, näin espoo kertoi. Hehkujenvaihto espoossa ja kaivokselassa 320e työt + osat päälle = 390e, itsellä aika varattuna hehkujen osalta, kertoivat että kun kyseessä 07vm niin vanha softa jonka takia ei hehkuta pitkään, mutta samalla uudet hehkut vaihdetaan softa päivityksen lisäksi! Ps, mistä kaukosäädinsarja 500e asennettuna?? - juuppi - 03-02-2014 Sain juuri tietää että tämä operaatio on itse tehtynä mahdollinen ja kuulemma helppo, näin ainakin britti foorumeilla sekä tallinassa! copy pastea foorumilta You should take a ferry to Tallinn, the 1h in dealership is about 40€ and glow plugs were about 160€/set. Many finns maintain their cars here at Inchcape. According to the dealer some Russians living in S-Pb also drive to Tallinn to get their cars maintained. The webasto unit installed from the factory works as an aux heater warming up the car much faster. This can be changed to a parking heater rather simply. You can find a lot of info here: http://www.freel2.com/forum/topic10863.html and the factory manual for adding timer/remote: http://www.freel2.com/gallery/albums/userp...atures.pdf I installed the 1533 timer on my car and can now start the webasto at will. This will only heat the engine. Total cost for me was less than 100€. The dealership enabled the telestart function for 13€ and had no complaints about the timer getting added to the car. Getting warm air into the interior is much harder. Aux coolant pump is needed and some other device to open air flaps and turn on the fan. I know Russians had some mod for it but the cost was also about 1k€. With cost difference of about 200€ your dealership has found some sort of a new trick. Kertokaa joku ihmeessä jos osaatte tehdä ohjeiden mukaan, tutkikaa itse mutta jos 100eurolla saa nii eiköhän meitä kuseta ihan kunnolla täällä suomessa, finland made idea muka!? ei taida ollakkaa ihan suomi finland desing tää webasto juttu, paitsi tuo sisäilma juttu! - Freekku08 - 04-02-2014 Just joo. hock: Eli merkkihuollolta 10min homma klikkailla läppäriin "Add/Remove Accesories" sekä "Add Telestart Diesel Engine Pre-Heat". Jonka jälkeen alle satasen kellon voi asentaa vaikka itse. Mahtaisko Tallinnan Inchape tehdä tuon uudelleen ohjelmoinnin? Mulle riittäisi mainiosti pelkkä moottorin lämmittäminen, autohan lämpeäisi heti kunhan kone vaan on lämmin. Lämmitettävä tuulilasikin aukeaa hetkessä. - juuppi - 04-02-2014 Nimenomaan, olen aina ollut sitä mieltä että land rover omistajia kusetetaan niin rankalla kädellä aina suomessa, on tullu todettua se. Tosiaan itse lähetin inchape.ee mailia katotaa mitä ne vastaa, olis hyvä jos joku muu lähettäis mailii ja kysyis, tosin sain yhelt virolaistelta toisen korjaamon joka pitäisi osata tehdä tämä sama toimenpide, mutta joutuu silti inchapella käydä aktivoimassa, voin antaa sen mailin myös. Tässä voisi tehdä pienen kampanjan että kerätää pari autoa ja mennää tallinaa yli ja tehdä tilaukset ja hoidetaa automme kuntoo halvalla ?ps, kyllä tallina inchape tekee sen ohjelmoinnin, tämä kaveri kertoi sen että oli käynyt ohjeilmoimassa ja maksoi 13euroa kuulema tosiaan mulla loppu tieto ja taito kellon asennuksessa, onkohan täällä taitavia käsiä? voisin maksaa !
- Freekku08 - 06-02-2014 Tänään tuli mainospostia maahantuojalta ja siinä oli kaukokäynnistin 07-09 Freelander 2:een 498€. Ei lukenut asennettuna, mutta mitäs sillä pelkällä kaukosäätimellä tekisi... ja eikös se pelkkä T91 kaukkari ole kaupassa jotain reilu 300€. |