| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
series3kalle
|
Posted: Tue Aug 04, 2009 8:44 pm Post subject: |
|
|
Onhan se noin.Varsin hyvä jos ei tarkkaile lämpö- ja öljymittaria jatkuvasti,- niinkuin minä-.... Ajattelin vaan etten halua että sähköflekti pörrää jatkuvasti... Voishan ton kokeilla vaihtaa vielä jos vaan löytyy sopiva tilalle... _________________ Ajotietokoneen keksimisen jälkeen turhat ongelmat alkoivat... |
|
| Back to top |
|
 |
series3kalle
|
Posted: Thu Aug 06, 2009 9:06 pm Post subject: |
|
|
Joo järjellä kun jaksaa ajatella loppuun asti niin on tuossa järkeä. Pahasti viime aikoina ajattelu jäänyt vähälle liiallisen touhuamisen takia...
Kuka kertoo mistä saa uuden t-haaran mihin sopii 14mmx1.5mm anturinjenga. Mulla tällä hetkellä joku 16mm x jotain jenga ja siihen ei ilmeisesti saa kylmempää termostaattia kun 83/80 tai jotain niillä paikkeilla. 60/45 termostaatti eri jengalla(14x1.5 siis)... T-haaroissa usein ilmeisesti "putkijenga", arvioi eräs häiskä eräässä autotarvikeliikkeessä...onko näin? Vai pitääkö ottaa hitsi ja kierrepakka kouraan... _________________ Ajotietokoneen keksimisen jälkeen turhat ongelmat alkoivat... |
|
| Back to top |
|
 |
Ahosensetä

|
Posted: Thu Aug 06, 2009 9:24 pm Post subject: |
|
|
Mulla on M14x1.5 kierrepakka ja antureita.
T, Antti |
|
| Back to top |
|
 |
T€€MU

|
Posted: Fri Aug 07, 2009 10:17 am Post subject: |
|
|
Mä löysin passelin T-palan tarvikeliikkeestä, pala on tuuninkimallisesti sininen ja alumiinia! Jenga siinä oli joku tihku M10 tms. joten tilalle oli helppo pyöräyttää tuo M14. _________________ "Täälähän on keppejä niinku vanhaankorin porstuas!" |
|
| Back to top |
|
 |
Angelo

|
Posted: Fri Aug 07, 2009 10:41 am Post subject: |
|
|
Bil helvetestä löytyy 10x joku lämpö antureille ja 14x1,5 flektin ohjaukselle. Kyllä sellaisen tekeekin mutta ei ne kalliita ole. _________________ Land Rover Discovery 2004 td5 |
|
| Back to top |
|
 |
series3kalle
|
Posted: Sat Jun 05, 2010 8:39 pm Post subject: |
|
|
Noniin. Tuli revittyä vihdoin vanha alavesiletku pois, t-haara väärällä kierteellä pois, asennettua uusi vesiletku ja uusi t-haara johon joutui poraamaan isomman reijän ja tekemään kierteet uudelle anturille joka ei sopinut vanhan paikalle. Nyt kaikki asennettu ja kun kytken johdot takas niin huomaa että PRRRKL!!! Uusi anturi toimii täysin eri tavalla kuin vanha.
Vanha antoi flektille maata kun lämpö nousi tarpeeks. Rinnalle kytketty pakkosyöttökatkasija josta sai flektin pyörimään jatkuvasti.
Nyt meni koko ...VETIN kytkentä uusiks Pajan reletoteutuksen mukaseks kahdella releellä, ja taas saadan serieksestä monimutkaisenmpi sähkölaite...
Onko muillakin aina näin vaikeaa? Musta tuntuu että mua vainoaa huono tuuri. Aina kun rupee tekemään jotain pikku juttua niin menee reisille. Aikaa jos on 3 tuntia 1 tunnin hommaan niin silti menee kaks päivää...
Onko anturia joka antaa maata kun lämpö nousee 60 asteen paikkeille ja ei anna maata kun laskee 45 asteeseen 14x1.5 jengalla? _________________ Ajotietokoneen keksimisen jälkeen turhat ongelmat alkoivat... |
|
| Back to top |
|
 |
AVRO

|
Posted: Sun Jun 06, 2010 2:19 pm Post subject: |
|
|
| series3kalle wrote: |
Onko muillakin aina näin vaikeaa? Musta tuntuu että mua vainoaa huono tuuri. Aina kun rupee tekemään jotain pikku juttua niin menee reisille. Aikaa jos on 3 tuntia 1 tunnin hommaan niin silti menee kaks päivää...
|
Tätä se yleensä on, jos muuten menee hommat putkeen niin samalla löytyy jotain lisähommaa.
Nimim. Mä vaan katon... _________________ Life sucks, then you die
P38A piiraksen kaasutus etenee, tosi hitaasti |
|
| Back to top |
|
 |
series3kalle
|
Posted: Sun Jun 06, 2010 7:59 pm Post subject: |
|
|
Homma edelleen kesken ja tarvikkeita puuttuu...
Oli se ihan hyvä että rupesin tonkimaan noita kytkentöjä auki... mustunut/sulanut johtoliitin sähköteipin alla. Ei ollu vielä sulanu läpi toisen johdon kuoresta ja plussajohdossa ei minkäänlaista sulaketta missään...  _________________ Ajotietokoneen keksimisen jälkeen turhat ongelmat alkoivat... |
|
| Back to top |
|
 |
anssi80
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 9:25 pm Post subject: |
|
|
| Itse toteutin jäähdytyksen kahdella flektillä. Ensimmäinen on anturin perässä ja sen saa pois käytöstä kytkimestä jolloin syttyypi punainen merkkivalo ja toinen on vain jäykkänä erillisen kytkimen takana. |
|
| Back to top |
|
 |
series3kalle
|
Posted: Sat Jul 10, 2010 7:35 pm Post subject: |
|
|
Edelleen projekti kesken... Onhan pajan sähköflektin kytkentäkaaviossa kytkentä toteutettu niin, että käyntivirta päättää myös ekalle releelle(ennen 20A sulaketta) menevästä päävirrasta? Muutenhan merkkivalo palaa koko ajan, tai muuta hauskaa... _________________ Ajotietokoneen keksimisen jälkeen turhat ongelmat alkoivat... |
|
| Back to top |
|
 |
Ahosensetä

|
Posted: Sat Jul 10, 2010 8:00 pm Post subject: |
|
|
On se niin mietitty. Ja omassa Metsä-Rangessa on just sama kytkentä.
T, Antti |
|
| Back to top |
|
 |
series3kalle
|
Posted: Sat Jul 31, 2010 8:47 pm Post subject: |
|
|
Hahaa! On series ollu ajossa taas jonkin aikaa uusin flektikytkennöin! Vihdoinkin! Ongelmia on vielä kun alavesiletkun anturi tuli asennettua kuitenkin liian lähelle kuumaa öljynlauhduttimelta tulevaa paluuvettä, joten flekti tuppaa käydä koko ajan tai ainakin liian herkästi...  _________________ Ajotietokoneen keksimisen jälkeen turhat ongelmat alkoivat... |
|
| Back to top |
|
 |
|